חברים הם לקוחות פוטנציאליים
- Sharon Cohen Bar

- 19 במרץ 2024
- זמן קריאה 2 דקות
האם אנחנו סתם מפרסמים ברשתות לחברים של עצמינו? הרי ברור שמי שרואה אותנו, במיוחד בפייסבוק, הם אנשים שאת רובם אנחנו מכירים.
זו שאלה שמטרידה אותי לא מעט. אני רואה את אותם אנשים שאני מכירה, קרובים ומכרים.
וגם מי שמגיב לי לפוסטים זה בסוף אנשים שמכירים אותי ומפרגנים.
אז מה הקטע? אם כולנו בביצה הכאילו שיווקית הזו למה אנחנו כל כך פא***ג מתאמצים?
ובכן יש לי מה להגיד על זה.
קודם כל, הפרסום בפייסבוק עובד. אנשים קוראים אתכם, שוב ושוב, מתחברים או שונאים אבל העיקר, זוכרים מי אתם. אז מה אם הם חברים.
אה, ויש להם גם חברים. יש להם גם משפחה, עמיתים, ובכלל עוד עולם שלם מחוץ לפייס. דמיינו חוט כזה שאתם פשוט משחררים אותו אחריכם איפה שאתם הולכים. הוא נשאר שם החוט הזה, ועוברים שם לפעמים אנשים חדשים, לא מהשכונה.
עוד דבר, הוא שלהרבה מאיתנו נוח כאן בפייסבוק. לא נוח בטיקטוק, לא באינסטגרם ולא בשלטי חוצות גם. וג לא בדפי A4 מודבקים על עמוד חשמל. ואם זה נוח, זה טוב. כל מה שמקל עליכם ומאפשר לכם להמשיך לפרסם, הוא בעדיפות ראשונה. כי יותר חשוב שתפרסמו את מה שאתם עושים מאשר שתתעסקו בלהמציא את עצמכם בטיקטוק (זה אולי בהמשך).
כל שיווק של עסק מתחיל עם החברים, המשפחה, השכנים. ככה זה עובד. תחשבו שאתם פותחים מכולת בשכונה שלכם. אתם תלכו לפרסם אותה בעיר אחרת? כנראה שלא. אז על ההגיון הזה אתם יכולים להיות שלמים עם הפרסום בפייסבוק ועם העובדה שרואים אתכם אנשים שאתם מכירים. זה קהל מצוין ואוהד, וזו תשתית טובה להתרחבות ובהמשך גם לשיווק בעוד פלטפורמות.
הבעיה עם האנשים שמכירים אתכם, היא שתכלס- זה מביך. זה כמו להיות בחוף נודיסטים שאתם לא מכירים אף אחד, יש משהו נעים באנונימיות, בזרות. ואז פתאום בן דוד שלכם מגיע – אוי לבושה! כמה מבוכה שאני כאן בחוף נודיסטים ערומה. אז מה אם הוא גם ערום באותו חוף... ברור שהבושה היא שלי ולא שלו.
אבל אם תצליחו להראות לאותם חברים ומכרים צד חדש בכם... צד שיודע משהו, שמבין משהו. חכמה חשובה ונחוצה שיש לכם לתת. אז לא תעמדו יותר ערומים לאור המבוכה. הפייסבוק הוא מן חוף שכזה שבו אנשים מראים את העולם הפנימי שלהם, עולם של רגשות וידע. אם תראו את החכמה שלכם, את המתנה הייחודית שלכם, הם יהיו יותר מאשר חברים מפרגנים, הם יהיו אנשים עם צורך שמתעניינים במתנה שלכם.. נו איך קוראים לזה... לקוחות פוטנציאליים! אנשים שמוכנים לשלם לכם כסף! כסף אמיתי, בחיי.
הסיכום שלי הוא לא לראות בקהל החברים מכשול. להיפך, משם צומחות כל ההזדמנויות הראשונות של עסקים בתחילת דרכם.





